Olvasási idő: 3 perc
A Masterplast pályaorientációs napján a tanulók ízelítőt kaptak a gyártás, a beszerzés, a marketing és az értékesítés területeiről.
Munkatársaink négy csoportra osztották a ciszteres diákokat a Masterplast sárszentmihályi telephelyén, ahol rotáció keretében megismerkedtek a vállalat több spektrumával. Ízelítőt kaptak a gyártás, a beszerzés, a marketing és az értékesítés munkafolyamatairól.
A Masterplast Nyrt. HR vezetője, Sasgodó Erika köszöntötte a cég központi telephelyére érkező diákokat. A pályaválasztás előtt álló gimnazisták átfogó képet kaptak a cégről, mint munkáltatóról, illetve a munkakörnyezetről személyes tapasztalatokat szerezhettek.
A köszöntő után a ciszteres tanulók az interneten és a közösségi médiában való szereplésről kaptak egy rövid előadást. Megismerhették, hogy a Masterplast, mint vállalat milyen szerepet vállal a médiában és az internetes felületeken, illetve, arról is szó esett, hogy magánszemélyként hogyan kezeljék ezeket a felületeket. Előadónk felhívta rá a figyelmet, hogy a közösségi oldalakon való szereplés meglehetősen felelősségteljes részvétel.
A program során a négy csoportra osztott gimnazista osztály megismerkedhetett a marketing, értékesítés és beszerzés alapismereteivel. A gyártói üzemben a gyártósor mellett lépkedve végig kísérhették a termékek útját az alapanyag beérkeztetésénél kezdve, a gyártási folyamaton át egészen a csomagolásig.
A délelőtt folyamán az egyes területeken elhangzott információkból Kahoot tesztet is összeállítottunk, amely nagy népszerűségnek örvendett a tanulók körében. A leggyorsabb és a legtöbb helyes választ adó csapat egy egyedi masterplastos termékekből álló ajándékcsomagot vihetett haza.
A bemutatókon, előadásokon és teszten kívül egy izgalmas játék is várta a diákokat. Egy TikTok jellegű, egy perces videót kellett készíteni a fiataloknak az esemény végén, amellyel bemutatták a nap során megszerzett tapasztalatokat. A legjobb videót díjaztuk. A győztes csapatot mozijeggyel jutalmaztuk.
Vállalatunk HR vezetője, Sasgodó Erika a nap végén örömmel foglalta össze az esemény tanulságait: „Rendkívül fontos cégünk számára a társadalmi felelősségvállalás ezen aspektusa, vagyis, a fiatal generáció felkészítése a nagybetűs életre. Ennek kiemelt szerepe van most a pályaorientációs napokon, hiszen szerettük volna megmutatni a diákoknak azt, hogy mi vár rájuk a nagybetűs életben, amikor a bizonyítványt felváltja a rózsaszínű TB kiskönyv. Próbáljuk segíteni őket, hogy sikerrel tudjanak olyan pályára állni, ami hasznos lehet számunkra, hogy tudjanak érvényesülni, boldogok lenni, hogy megtalálják saját számításukat. Ennek keretében szerettük volna interaktív, izgalmas programelemeken keresztül bemutatni a vállalat működését, illetve a munkatársak dolgos hétköznapjait.”
Masterplast Nyrt.
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 10 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2022-es árbevétele 201,8 millió euró volt.