Olvasási idő: 2 perc
. A MASTERPLAST ITALIA SRL, az észak-olasz Reggio Emilia megyében, Parmától 20 kilométerre található Barco városában létesített telephelyen kezdi meg a működését, a vállalatban a Masterplast 51 százalékos tulajdoni részesedéssel bír. Az április 12-én bejegyzett céget, egy a helyi piacot jól ismerő, tapasztalt partnerrel közösen hozta létre a magyar hőszigetelőanyag gyártó.
Olaszország az elmúlt években az egyik legerősebb export területté nőtte ki magát, ahol az országban bevezetett állami támogatású „Szuperbónusz” hőszigetelési program rendkívüli módon felpezsdítette a szigetelési rendszerek iránti keresletet. A Masterplast vezetése tartósan magas igényt prognosztizál az olasz piacon. Az új leányvállalat alapításával szélesebb termékpalettával, magasabb szintű szolgáltatásokkal, és nagyobb földrajzi lefedettséggel tudja ellátni meglévő és új olasz partnereit.
A Társaság a felpörgő disztribúció mellett gyártást is szeretne biztosítani az olasz piacra. Több lehetőséget is vizsgál a Masterplast, a zöldmezős beruházás nagyságrendileg 10 millió euró összegű lehet, egy esetleges akvizíció ennek több mint a dupláját tenné ki.
A vállalat dinamikus növekedésével Olaszország a cégcsoport egyik legjelentősebb piacává válhat, ahol az árbevétel 2023-ra a 20 millió eurót is meghaladhatja.
„A mostani orosz-ukrán konfliktus rávilágított, hogy az Európai Uniónak sok feladata van az épület energetika terén, felértékelődnek a hőszigetelési célok és igények. A napokban elfogadott „REPower EU” célja az Európai Unió Oroszországtól való energiafüggetlenségén túl, az energiahatékonyság fokozása az épületekben és az otthonokban. Az Olaszországban nagy sikerrel működő szigetelési programhoz hasonló támogatások megjelenést várjuk Európa-szerte, melyek az épületek energiatakarékosságának növelését helyezik a középpontba.” – tette hozzá Tibor Dávid a Masterplast elnöke.
Masterplast Nyrt.
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 10 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2022-es árbevétele 201,8 millió euró volt.