Olvasási idő: 4 perc
Az általánosan kedvező építőipari környezetben jelentős árbevétel bővülést ért el a társaság, miközben folytatódott az egészségügyi védőruha értékesítés is. Az összesített árbevétel a 2020-as teljes évet meghaladva 146 millió euró felett jár, az adózott eredmény pedig közel a háromszorosa a 2020-as rekordév első kilenc hónapjában elért értéknek.
A bázis év magas eredménye komoly kihívást jelentett, mert 2020 ezen időszakában már megjelentek a német akvizíció eredményei is. Akkor, a fokozott pandémiás helyzet miatt szinte berobbant a társaság életébe az egészségipari szegmens, amely az árbevételre és az eredményességre is komoly hatást gyakorolt. A mostani negyedévben főként az erős építőipari konjunktúra adott lehetőségeket a vállalat kezébe. Hazánkban, valamint az európai piacokon is élénk volt az új építési és felújítási szegmens, ami jelentős keresletet biztosított a Masterplast termékeire. A harmadik negyedévben elért 50,7 millió eurós árbevétel 35 százalékkal haladja meg a bázis időszak értékét. A növekedésben a jelentős mennyiségi bővülés mellett az alapanyag árak változása miatt végbement áremelkedés is szerepet játszott.
A társaság EBITDA eredménye a harmadik negyedévben 50 százalékkal haladta meg a bázist és 6,3 millió eurót tett ki. Eközben az adózott eredmény közel a kétszeresére emelkedett és a vállalat történetében először, immár a második egymást követő negyedévben is túllépte az 5 millió eurót, melynek kumulált aránya az első 9 hónapot követően megközelíti a 10 százalékot. Az év háromnegyedét követően az összesített adózott profit 14 millió euró feletti értékkel megháromszorozódott, így az egy részvényre jutó eredmény (EPS) is több mint háromszorosára, 0,96 euróra nőtt.
A társaság diverzifikált alapanyag beszerzési forrásaira és stabil gyártói hátterére támaszkodva még a legnagyobb kihívások közepette is folyamatosan biztosítani tudta a megfelelő áruellátást. A magas szinten tartott készletek fontos stratégiai eszközként működnek az ilyen hektikus időszakokban. A gyártás magas kapacitáskihasználtsággal és javuló hatékonysággal termelt, ennek köszönhetően nem alakultak ki áruhiányok, mialatt a magyar piac ellátása prioritást élvezett és nem került sor export korlátozások bevezetésére sem.
A társaság futó beruházásai terv szerint haladnak. Közülük, az egészségipari alapanyag és egészségügyi késztermék gyártását célzó beruházások átadásra kerültek. A tesztgyártási fázis sikeres lázárása után a negyedik negyedév árbevételében már jelentkezhet az új üzemek termelése.
„Kedvező piaci környezetben, a nagyon erős bázis időszakhoz viszonyítva is komoly előrelépést értünk el a harmadik negyedévben. Hasonlóan pozitív folytatásra számítunk, az erős építőipari konjunktúra az új építési és a felújítási szegmensben is fennmarad. Az élénk üzleti környezetben a stabil ellátási láncunkra és saját gyártási hátterünkre támaszkodva tartósan magas eredménnyel fogunk működni. Az utolsó negyedévben is hasonlóan erős, jelentősen a bázis feletti árbevételt és eredményességet várunk, amivel biztosítottnak látjuk a szeptemberben közzétett rekordévet jelentő számok teljesülését. Mindeközben gőzerővel dolgozunk az új középtávú stratégián, amellyel biztosítani tudjuk a vállalat dinamikus és fenntartható fejlődését. A frissített stratégiát 2022. január 18-án tartandó befektetői tájékoztatón ismertetjük a részvényesekkel.” – tette hozzá Tibor Dávid a Masterplast elnöke.
Masterplast Nyrt.
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió legnagyobb magyar többségi tulajdonban lévő építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata. A cégcsoport 10 országban rendelkezik saját tulajdonú leányvállalattal, és további 30 országba értékesíti termékeit. A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett vállalat 2022-es árbevétele 201,8 millió euró volt.